Gdje biste na svijetu završili da kopate u određenom smjeru?
Tisućama godina fizički su se objekti koristili za predstavljanje podataka – poput korištenja kamenčića za obračun glasova u staroj Grčkoj. Takvi prikazi, posebice oni nedavno podržani računalima, postali su fokusom novonastalog polja zvanog fizikalizacija podataka.
U sklopu magistarskog studija dizajna interakcije na sveučilištu u švedskom Malmöu, student Vinicius Sueiro istraživao je kako se može kombinirati fizikalizacija podataka i opipljiva interakcija. Točnije, proučavao je kako objekt može prenijeti podatke ne kroz svoj oblik, već samo kroz našu interakciju s njim.
U tu svrhu je predložio opipljivi artefakt – lopatu opremljenu senzorima za orijentaciju, a koju bi mogli koristiti posjetitelji muzeja znanosti o Zemlji na slijedeći način: usmjeravajući lopatu prema tlu pod različitim kutovima, posjetitelji bi mogli saznati gdje bi u svijetu završili ako bi iskopali rupu upravo u tom smjeru.
Kako bi izvršio takav izračun, Sueiro je napravio SuperTunnel Simulator – aplikaciju koja bi radila u elektroničkom uređaju pričvršćenom na lopatu. Srećom, aplikacija funkcionira čak ako i nemate lopatu pri ruci – na stolnim i mobilnim uređajima. Probajte.